1,177 ילדים חוסנו ביום הראשון למבצע "ישוב מחוסן"

צבי טסלר No Comments on 1,177 ילדים חוסנו ביום הראשון למבצע "ישוב מחוסן"

ביום הראשון למבצע "ישוב מחוסן", חוסנו 1,177 ילדים. בקופת החולים מאוחדת מעדכנים כי מתחילת מבצע חיסוני הילדים ועד כה התחסנו במאוחדת 13,031 ילדים, שהם 9% מהילדים בעלי פוטנציאל חיסון

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול, (ראשון) החל מבצע החיסונים "ישוב מחוסן" אשר מטרתו להנגיש את החיסונים בבתי הספר וברשויות המקומיות. בשלב הראשון הוחלט להתחיל את המבצע ברשויות המקומיות בפריפריה.

בהערכת מצב שקיים אתמול פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, יחד עם פיקוד העורף, משרד החינוך, השלטון המקומי ומשלט הקורונה, הוצגו הנתונים המסכמים של היום הראשון:

• ג'אסר אל זרקא – חוסנו 418 ילדים.
• בועיינא – נוג'ידאת – חוסנו 206 ילדים
• קרני שומרון – חוסנו 121 ילדים
• יבנה – חוסנו 293 ילדים
• זמר – חוסנו 85 ילדים
• מג'דל שאמס – חוסנו 43 ילדים
• רהט – חוסנו 11 ילדים (עקב תקלה)

במשרד הבריאות הודיעו כי בימים הקרובים המבצע יורחב לרשויות מקומיות נוספות.

בתוך כך, 3 שבועות לאחר תחילת מבצע החיסונים, בקופת החולים מאוחדת מעדכנים כי עד כה התחסנו במאוחדת 13,031 ילדים, שהם 9% מהילדים בעלי פוטנציאל חיסון.

מתוך כלל הילדים שהתחסנו ב- 3 השבועות האחרונים במאוחדת, דיווחו 5 ילדים בלבד על תופעות לוואי קלות כגון חום קל או אדמומיות מקומית.

בחלוקה לפני מגזרים, מתוך כלל הילדים שהתחסנו:

מהמגזר החרדי – 12.5%
מהמגזר הדתי לאומי – 13.5%
מהמגזר הערבי – 5%
מהמגזר הרוסי והאתיופי – 2.5%
מהמגזר הכללי – 66.5%

בחלוקה לפי גילאים, מתוך כלל הילדים שהתחסנו:

גיל 5 – 9.5%
6 – 11%
7 – 12.5%
8 – 13.5%
9 – 15%
10 – 17.5%
11 – 21%

האחות הראשית ומנהלת אגף סיעוד במאוחדת מלי קושא: "מאוחדת פועלת להנגיש את החיסון לכלל האוכלוסיה, באמצעות 139 אתרי חיסון בפריסה ארצית ומרפאת חיסונים ניידת שמנגישה את החיסון גם לישובים מרוחקים, ותגיע בהמשך השבוע לזרזיר, כפר מנדא וטבריה. זמינות התורים היא גבוהה, אבל חשוב לציין שכל מי שמעוניין יכול להגיע ולהתחסן בכל אחד מהאתרים גם בלי תור. מיעוט תופעות הלוואי שדווחו, רק מחזק את העובדה שהחיסון בטוח, ועל כך יעידו גם 7 מיליון ילדים שחוסנו בעולם בחיסון הראשון ו- 3 מיליון ילדים שקיבלו כבר את החיסון השני".

מנהלת תחום רפואת ילדים במאוחדת ד"ר אפרת ווקסלר: "אנחנו רואים הבדלים משמעותיים בהיענות לחיסוני ילדים גם במגזרים השונים, אבל גם בגילאים השונים. ככל שגיל הילדים יורד כך יורדת בהתאמה גם הנכונות של ההורים לחסן אותו, ובמגזר הערבי ההיענות נמוכה במיוחד. אנחנו כמובן עושים ככל שביכולתנו כדי להנגיש את החיסון גם לאוכלוסיות שפחות נענות לו, לרבות מאמצי הסברה והנגשה פיזית של החיסון, אבל השאלה שכל הורה צריך לשאול את עצמו היא לא 'למה לחסן את הילד שלי' אלא בעצם 'למה לא'? ברוב המקרים המחלה אכן תהיה קלה בגילאים הצעירים, אבל בישראל 398 ילדים אושפזו במצב בינוני עד קריטי ו- 11 ילדים נפטרו, ואלו הם 11 ילדים יותר מדיי, כי אף ילד לא צריך למות מקורונה.

"גם במקרים בהם התחלואה אכן קלה, תופעות הלוואי ארוכות הטווח הן אלה שצריכות להדאיג את ההורים, כי אחד מכל 900 ילדים יסבול מתסמינים שילוו אותו גם אחרי שהמחלה כבר תהיה מאחוריו, בעוד שלא מוכר חיסון שגורם לתופעות לוואי לטווח הארוך".



0 תגובות